تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس های اتوماتیک خودروهای داخلی و خارجی، تعمیر انواع توربین های گیربکس

تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس های اتوماتیک خودروهای داخلی و خارجی، تعمیر انواع توربین های گیربکس

تفاوت گیربکس CVT و AT

تفاوت گیربکس CVT و AT

برندهای خودروسازی زیادی در جهان وجود دارند که هرکدام، محصولات زیادی را در بازارهای هدف خود عرضه می‌کنند. همین الان خود شما می‌توانید بیشتر از 10 برند خودروسازی خارجی را نام ببرید که هرکدام بالغ بر دو محصول جدید در هرسال تولید می‌کنند. هر شرکت خودروسازی، بسته به نوع محصول و همچنین بازه قیمتی آن، از قطعات و امکانات متفاوتی در خودروهایش استفاده می‌کند نمونه بارز این تفاوت‌ها، در گیربکس مورداستفاده در این خودروها است. گیربکس‌های CVT و AT، دو مورد از پراستفاده‌ترین گیربکس‌ها در خودروهای اتوماتیک هستند. در ادامه در وبلاگ گیربکس کار ایرانیان، در تفاوت گیربکس CVT و AT با ما همراه باشید.

گیربکس CVT چیست؟

گیربکس‌های CVT یکی از محبوبترین انواع گیربکس در خودروهای میان‌رده و نیمه اسپرت محسوب می‌شود. این نوع گیربکس برخلاف انواع رایج جعبه دنده که از ماهک‌ها و چرخ‌دنده‌های متعددی استفاده می‌کنند، تنها از دو پولی (قرقره) و یک تسمه فولادی تشکیل شده است. این نوع جعبه دنده در اوایل دهه 2000 میلادی، در خودروسازان ژاپنی بسیار محبوب شد؛ زیرا امکان شخصی‌سازی و استفاده آن در بسیاری از خودروها امکان‌پذیر بود. گیربکس CVT وزن کمی دارد و همین موضوع، آن را برای استفاده در خودروهای اسپرت ارزان قیمت مناسب می‌کند.

یکی از نکات جالب درباره گیربکس‌های CVT

این است که بی‌نهایت ضریب دنده دارند! در گیربکس‌های عادی، هر چرخ‌دنده به عنوان یک دنده درنظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال گیربکس‌های 7سرعته دارای 7 ضریب دنده هستند و با افزایش ضریب، شتاب خودرو نیز بیشتر می‌شود. اما در گیربکس‌های CVT خبری از چرخ‌دنده نیست و انتقال شتاب تولید شده موتور به چرخ‌ها، به وسیله دو قرقره و تسمه فولادی انجام می‌شود. بنابراین شما بی‌نهایت ضریب دنده خواهید داشت که تنها به وسیله قدرت موتور محدود می‌شوند. علاوه بر این موارد، مصرف سوخت پایین نیز یکی دیگر از ویژگی‌های گیربکس CVT محسوب می‌شود.

تفاوت گیربکس CVT و AT

گیربکس AT چیست؟

یکی دیگر از متداول‌ترین انواع گیربکس اتوماتیک که در خودروهای اقتصادی کاربرد بالایی دارند، گیربکس‌های AT هستند. AT مخفف عبارت Automatic Transmission است و به معنی گیربکس اتوماتیک می‌باشد. گیربکس‌های AT عادی‌ترین نوع گیربکس اتوماتیک هستند که در دهه‌های منتهی به سال 2000، تقریبا در تمام شرکت‌های خودروسازی کاربرد داشتند.

مطلب پیشنهادی:تفاوت گیربکس های اتوماتیک با دستی

این نوع گیربکس که با نام گیربکس سیاره‌ای نیز شناخته می‌شود، با استفاده از چرخ‌دنده‌های خورشیدی سیاره‌ای، عمل انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها را انجام می‌دهد. این نوع گیربکس در بسیاری از خودروهای محبوب همچون پژو 206، پژو 207، پژو پارس اتوماتیک، هایما S7 و بسیاری دیگر از خودروهای ارزان قیمت مورداستفاده قرار گرفته است. ساختار پیچیده این گیربکس، تعمیر آن را دشوار می‌سازد. تعمیر گیربکس AT نیازمند دانش تخصص و تجربه بالا در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک است و هرکسی نمی‌تواند به خوبی از عهده آن بربیاید.

تعمیرگاه تخصصی گیربکس کار ایرانیان

یک مجموعه تخصصی و پیشرفته در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای خارجی است. این مرکز با بهره‌گیری از بروزترین تجهیزات و تکنسین‌های باتجربه و متخصص، اقدام به ارائه خدمات خود در تهران کرده است. مرکز گیربکس کار ایرانیان واقع در مرزداران، جنب خیابان شیخ فضل الله نوری، خیابان شهرک ژاندارمری در ایام غیرتعطیل هفته، از ساعت 8 صبح تا 9 شب میزبان شما همشهریان عزیز است. همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره و هماهنگی، با شماره تلفن 09128390325 تماس بگیرید.

تفاوت گیربکس CVT و AT

در این بخش، می‌خواهیم به تفاوت گیربکس CVT و AT در 4 بخش مختلف بپردازیم.

  1. مصرف سوخت
  2. ضریب دنده
  3. راحتی در هنگام رانندگی
  4. هزینه نگهداری و تعمیر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد