کیا سورنتو (Kia Sorento) یک کراس اوور SUV سایز متوسط محبوب با سه ردیف صندلی است. این وسیله نقلیه در بین صاحبان خانواده محبوب است. این خودرو در چهار نسل تولید شده و چندین مدل با مشخصات متفاوت تولید کرده است. این مدل ها مجهز به انواع گیربکس هستند. این مقاله”تعمیر گیربکس کیا سورنتو با 12 ماه گارانتی” شامل تجزیه و تحلیل دقیق همه گیربکس های مورد استفاده در کیا سورنتو و مشکلات، مقایسه ها، طول عمر و هزینه های آنها است.
گیربکس نقش مهمی در عملکرد، رانندگی و طول عمر هر خودرو دارد. اگر قصد تعمیر کیا سورنتو را دارید باید اطلاعات کاملی از سیستم انتقال آن داشته باشید. از چه مایع گیربکس در کیا سورنتو خود استفاده کنید، هزینه آن چقدر است، تفاوت بین مدل های مختلف گیربکس و چه مشکلاتی می توانید با چنین گیربکس هایی انتظار داشته باشید؟ دانستن این موارد می تواند برای دارندگان سورنتو مفید باشد. این مقاله مفصل را بخوانید تا هر آنچه را که باید در مورد گیربکس های مورد استفاده در کیا سورنتو بدانید، بدانید.
مطلب پیشنهادی:تعمیر گیربکس کیا
گیربکس کیا سورنتو، مانند سایر خودروهای کیا، برای مدت طولانی دوام می آورد. به طور معمول، یک گیربکس خوب کیا سورنتو حدود 150000 تا 200000 مایل دوام می آورد. برای مالک خودرو، این مسافت پیموده شده حدود 12-15 سال طول می کشد. این بدان معنی است که اگر کمی برای حفظ گیربکس تلاش کنید، دیگر نگران تعویض گیربکس در طول عمر کیا سورنتو خود نخواهید بود.
کیا سورنتو در چهار نسل خود شاهد چندین گیربکس مختلف بوده است. بنابراین قیمت این نقل و انتقال ثابت نیست و متناسب با آن متغیر است. از آنجایی که مدلهای مختلف کیا سورنتو وجود دارد، فهمیدن هزینه تعویض گیربکس مورد استفاده در مدل خاص شما میتواند چالش برانگیز باشد.
رسیدگی به خودرو باعث افزایش عمر مفید قطعات شده و بر عملکرد صحیح آنها تاثیر میگذارد. گیربکس خودرو به عنوان مهمترین قطعه بعد از موتور، از قطعاتی است که باید به صورت دورهای سرویس شود تا از خرابیهای احتمالی جلوگیری به عمل بیاید. هزینه سرویس دورهای گیربکس اتوماتیک خودرو نسبت به هزینه تعمیر آن، به مقدار قابل توجهی کمتر است و همین موضوع، میتواند دلیل قانع کنندهای باشد که هر از مدتی، به سرویس گیربکس اتوماتیک خودروی خود بپردازید.
گیربکس وظیفه دارد نیروی تولید شده توسط موتور را به چرخها منتقل کند تا راننده بتواند خودرو را به حرکت درآورد. درون گیربکس قطعات و چرخ دندههای متعددی وجود دارد که باید به صورت هماهنگ فعالیت کنند تا انتقال انرژی و شتاب به چرخها صورت پذیرد. طی این فرآیند، این قطعات داغ شده و ممکن است تکههای کوچکی از آنها جدا شود. این ذرات در بین تعمیرکاران به پِلیسه مشهورند. با وارد شدن این ذرات به روغن واسکازین گیربکس و چرخش روغن بین قطعات، احتمال اینکه این ذرات بین چرخ دندهها گیر کنند و عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار دهند، زیاد است. به همین دلیل معمولا پیشنهاد میشود هر از چند ماه، روغن واسکازین گیربکس به کلی تعویض شود.
در سرویس دورهای گیربکس اتوماتیک، علاوه بر تعویض واسکازین، قطعات موجود در گیربکس نیز بررسی میشوند. از آنجایی که گیربکس یک قطعه با مکانیزم پیچیده و دارای قطعات متعدد حساس است؛ وجود ایراد در هرکدام از این قطعات بر عملکرد گیربکس و در نتیجه، عملکرد خودرو تاثیر میگذارد.
شمار تماس: 09128390325 | 09190783005
برای مشاهده آدرس سایت در گوگل مپ »»» کلیک کنید
زمانی که برای سرویس گیربکس اتوماتیک خودروتان به تعمیرگاه تخصصی گیربکس مراجعه میکنید، تعمیرکار مواردی را بررسی کرده و به رفع آنها میپردازد.
مطلب پیشنهادی:تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک در تهران
اولین مورد، روغن گیربکس است. همانطور که در بالا گفته شد، روغن واسکازین موجود در گیربکس به دلیل جداشدن قطعات کوچکی از چرخ دندههای درون گیربکس، الوده میشود. تعمیرکار باید با استفاده از محلول تمیز کننده، گیربکس را از روغن واسکازین قدیمی تمیز کند. برای این کار، او مقداری از این محلول را درون گیربکس ریخته و سپس خودرو را برای چند دقیقه روشن میکند. به این صورت، روغن کثیف و قدیمی درون گیربکس جمع میشود. پس از آن، تکنسین با استفاده از دستگاه مخصوص، روغن و محلول را از گیربکس خارج کرده و روغن جدید را درون گیربکس میریزد.
یکی دیگر از مواردی که هنگام سرویس دورهای گیربکس اتوماتیک بررسی میشود، فیلتر روغن خودرو است. این فیلتر وظیفه دارد که پلیسهها و ذرات درون روغن را جمع کند. در صورت عدم تعویض فیلتر، دو حالت وجود دارد!
در حالت اول، این فیلتر اب انواع آلودگیها پر میشود و در نتیجه، روغن امکان رد شدن از آن را ندارد. به این ترتیب، به دلیل اصطکاک ناشی از حرکت چرخ دندهها، ممکن است دندهها بشکند و در نتیجه گیربکس معیوب شود.
حالت دوم اینگونه است که فیلتر دچار آسیب شده باشد و روغن آلوده مجددا به چرخه استفاده بازگردد. در این صورت با گیر کردن ذرات آلودگی بین قطعات در حال حرکت، مجددا گیربکس دچار خرابی شده و مجبور به صرف هزینه قابل توجهی برای تعمیر گیربکس اتوماتیک خواهید شد.
آخرین مورد نیز، چرخ دندهها و دیگر قطعات درون گیربکس هستند که توسط تکنسین تعمیر گیربکس اتوماتیک بررسی میشوند. در صورتی که هرکدام از این قطعات دچار خرابی یا شکستگی شده باشند، بر عملکرد دیگر قطعات تاثیر منفی میگذارند.
دو نوع سرویس گیربکس در تعمیرگاه گیربکس کار ایرانیان به شما همشهریان ارائه میشود. نوع اول، سرویس روغن گیربکس است که همانطور که در بالا به آن اشاره شد، شامل بررسی روغن و فیلتر آن میشود.
نکته قابل توجه این است که حتما از روغن باکیفیت و مناسب خودروتان استفاده کنید. روغن گیربکس اتوماتیک، معمولا با اسم ATF شناخته میشود. همچنین روغن خارج شده از گیربکس (روغن قدیمی) نیز باید تیره رنگ باشد؛ در صورتی که روغن جدید دارای شفافیت بالا و رنگ روشن است.
نوع دوم، سرویس کامل است که علاوه بر نظارت و تعویض روغن و فیلتر، قطعات درون گیربکس نیز بررسی میشوند. همچنین در صورتی که قطعهای نیاز به تعویض داشته باشد، میتوانید آن را در کمترین زمان ممکن در تعمیرگاه گیربکس کار ایرانیان تعویض کنید.
تمامی شرکتهای خودروسازی در دفترچه راهنمای محصولات خود، زمان مناسب برای سرویس گیربکس را عنوان کردهاند. برخی از این شرکتها، بهترین زمان تعویض روغن گیربکس را هر 4 تا 6 ماه عنوان کردهاند. همچنین بهتر است هر دو سال یکبار، گیربکس خودروی خود را به صورت کامل سرویس کنید.
برخی دیگر از شرکتهای خودروسازی نیز زمان تعویض روغن گیربکس و سرویس آن را براساس مسافت پیموده شده عنوان کردهاند. بسته به نوع خودرو، بهتر است پس از طی مسافت 30000 کیلومتر تا 60000 کیلومتر و در برخی از خودروهای مقاوم نیز تا 80000 کیلومتر، اقدام به تعویض روغن واسکازین گیربکس کنید. برای اطلاع از زمان مناسب برای سرویس دورهای گیربکس اتوماتیک خودروی خود، باید به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید. همچنین در صورت عدم دسترسی به دفترچه راهنمای خودرو، میتوانید به سایت سازنده مراجعه کنید و نام خودرو را جستجو کنید. در صفحه مربوط به خودروتان، میتوانید راهنماییهای لازم را در این زمینه پیدا کنید.
رنو کپچر با زمان بندی عالی عرضه شد بخش بزرگی از موفقیت کپچر ترکیبی از ظاهر متمایز و انبوهی از سفارشی سازی آن بوده است. این به مدل نسل اول کمک کرد تا از بین مردم متمایز شود و برای این نسل دوم کپچر، رنو نیز به همین موضوع پایبند بوده است. در ادامه این مطلب”بررسی کامل خودرو رنو کپچر” همراه ما باشید.
رنو شاسی بلند(SUV) اولین بار در سال 2013 عرضه شدند و کپچر یکی از اولین های شاسی بلند این مدلهای این خودرو بِرند بود. و یکی از خودرو پرفروش در دنیا و البته ایران بود.
یکی از زیباترین خودروهای شاسی بلند است که رقیب اصلی پژو 2008 است. رنو کپچر با سه موتور 0.9لیتری، 1.2لیتری و 1.5لیتری عرضه می شود.
خودروی رنو کپچر یک کراس اوور شهری کوچک و کم مصرف است که توسط شرکت ایران خودرو در ایران وارد و به فروش رسید و البته نمونه های زیادی از خودروهای غیر از ایران نیز وارد شد. رنو کپچر با موتور 1.2 لیتری و گیربکس اتوماتیک در کشورمان عرضه می شود. موتور فوق متشکل از چهار سیلندر و 16 سوپاپ است و از توربوشارژر استفاده می کند، در حالی که عملکرد سوپاپ آن توسط سیستم VVT یا سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ تنظیم می شود.
این موتور توانایی تولید حداکثر قدرت 120 اسب بخار و حداکثر گشتاور 190 نیوتن متر را به ترتیب در دور موتور 4900 و 2000 دور در دقیقه دارد. حداکثر سرعت رنو کپچر 192 کیلومتر بر ساعت و زمان لازم برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون 10.9 ثانیه است. مصرف سوخت رنو کپچر در حالت ترکیبی 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
کپچر از همان پلتفرمی استفاده می کند که قبلا در خودروهای نیسان جوک و رنو کلیو استفاده می شد. این خودرو با طول 4122 میلی متری خود کمی بیشتر از هاچ بک کلیو با طول 3986 میلی متر است. اما کمی کوتاهتر از نیسان جوک 4135 میلی متر است.
گیربکس رنو کپچر از نوع دو کلاچه است و مشکل رایج این خودرو ارور سیستم الکتریکی است که اغلب به دلیل خرابی باتری به وجود می آید. اکثر صاحبان این خودرو بعد از تعویض باتری با ارور آنتی پولوشن یا چک گیرباکس روبرو میشوند که حتی در مواقعی موجب سوختن تی سی یو خودرو نیز می شود.
مطلب پیشنهادی: تعمیر گیربکس رنو کپچر با 12 ماه گارانتی
1- پیشرانه کارآمد و کم مصرف
2- طراحی ظاهری زیبا و دوست داشتنی
3- ایمنی بالا
4- کابین زیبا و مجهز
5- گیربکس فوق العاده
به گزارش #خبرخودرو، کپچر بر اساس پلتفرم ماژولار CMF-B ساخته شده و با گزینه موتور هیبریدی عرضه خواهد شد. کپچر جدید 110 میلی متر بلندتر و 4228 میلی متر طول دارد، در حالی که فاصله بین دو محور آن با 20 میلی متر افزایش به 2639 میلی متر رسیده است.
رنو کپچر جدید ظاهری شبیه یک SUV دارد، اما نمای کلی آن شبیه یک کراس اوور است. کپچر دارای قطعات جلو و عقب به روز شده و کابین کاملا جدید است. این خودرو از دماغه جدیدی شامل چراغهای LED C شکل، سپر بازطراحی شده و جلوپنجره جدید استفاده میکند. نمای این خودرو با خط کمر کرومی برجسته شده است، در حالی که در قسمت عقب از چراغ های عقب LED C شکل و سپر جدید استفاده شده است.
نسخه های پریمیوم این خودرو از رینگ های 18 اینچی استفاده می کنند، در حالی که مدل های پایین تر آن با رینگ های آلیاژی 16 و 17 اینچی عرضه می شوند. در کابین رنو کپچر جدید، داشبورد کاملاً بازطراحی شده و تودوزی رنگی تعبیه شده است. فرمان سه پره جدید، سیستم اطلاعات سرگرمی با نصب عمودی و صفحه ابزار تمام دیجیتالی نیز در این خودرو به چشم می خورد. این خودرو از سیستم صوتی Bose نیز بهره می برد.
#کپچر جدید از طیفی از موتورهای بنزینی و دیزلی بهره می برد، در حالی که یک نسخه پلاگین هیبریدی نیز در سال 2020 به خط تولید آن اضافه خواهد شد. خط تولید بنزین این خودرو شامل موتورهای 1.0 و 1.0 لیتری توربو شارژ با قدرت 100 تا 155 اسب بخار و متصل به گیربکس های شش سرعته دستی و هفت سرعته DCT. مدل های دیزلی این خودرو توربوشارژ هستند و 95 تا 115 اسب بخار قدرت تولید می کنند. از سال 2020 موتورهای بنزینی این خودرو با سیستم پلاگین هیبریدی E-TECH همراه خواهند بود.
آدرس تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک کجاست؟ بهترین تعمیر گیربکس رنو کپچر، تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک در تهران، شماره تماس تعمیرکار تخصصی رنو کپچر، اینها تنها بخشی از جملاتی است که شما دوستان عزیز و کاربران اینترنتی در گوگل جستجو می کنید. به ندرت پیش می آید که خودروهای رنو مشکل گیربکس داشته باشند. خودروهای رنو به دلیل استفاده از قطعات باکیفیت در ساخت، عمر طولانی دارند. در این مقاله “تعمیر گیربکس رنو کپچر با 12 ماه گارانتی” قصد داریم راه های ارتباطی (شماره تماس + آدرس) و همچنین علائم خرابی گیربکس رنو کپتور را به اشتراک بگذاریم و اطلاعات مختصر و مفیدی ارائه دهیم. بیایید بحث کنیم و در نهایت به سوالات متداول شما پاسخ خواهیم داد.
مطلب پیشنهادی:تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو
یادتون باشه تعمیر گیربکس رو به هیچ تعمیرکاری نسپارید!!! تعمیر گیربکس حوزه تخصصی خود را دارد و هر تعمیرکاری نمی تواند در آن دخیل باشد. تعمیر گیربکس اتوماتیک نیاز به دانش و تجربه چندین ساله دارد که باید به آن توجه کنید. مجموعه گیربکس کار ایرانی با داشتن کادری متخصص و مجرب این تضمین را به شما می دهد تا گیربکس خودرو خود را به بهترین شکل ممکن تعمیر کنید.
شمار تماس: 09128390325 | 09190783005
مهندس بیژن مرادی با 20 سال سابقه در زمینه تعمیرات گیربکس و تاسیس گروه تعمیراتی به نام گیربکس ایرانیان به عنوان یکی از بهترین تعمیرگاه های تخصصی گیربکس اتوماتیک در تهران شناخته شده است.
آدرس: تهران بلوار مرزداران شرقی، نرسیده به بزرگراه شیخ فضل الله نوری، مجتمع تعمیرگاهی شهرک آزمایش، پارکینگ شماره 3
برای مشاهده آدرس سایت در گوگل مپ »»» کلیک کنید
طراحی فوق شیک کیا اپتیما (Kia Optima) در کنار مشخصات ممتاز آن، این خودرو را به یک سدان سایز متوسط تبدیل کرده است.کیا اپتیما پنج نسل را با صدها مدل به خود دیده است. تمامی این مدل ها با مشخصات کمی متفاوت عرضه می شوند. این تغییرات نیز شامل تغییرات اندکی در مدل های گیربکس است.در این مقاله “تعمیر گیربکس اتومات کیا اپتیما با 12 ماه گارانتی” علاوه براینکه راه های ارتباطی با تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک (شماره تماس+آدرس) را درج می کنیم…در مورد گیربکس های مورد استفاده در کیا اپتیما و مشکلاات و هزینه آنها نیز به شما می گوییم.
مطلب پیشنهادی:تعمیر گیربکس اتوماتیک کیا
تعمیرات گیربکس اتوماتیک جزء تعمیرات تخصصی به حساب می آید و نباید تعمیر آن را به هر شخصی سپرد…مجموعه متخصصین گیربکس کار ایرانیان با در اختیار داشتن کادری مجرب از تعمیرکاران فوق حرفه ای در تعمیرات گیربکس این تضمین را به شما می دهد تا به بهترین نحو ممکن گیربکس شما تعمیر و بازسازی شود…
شمار تماس: 09128390325 | 09190783005
آدرس تعمیرگاه گیربکس کار ایرانیان واقع در استان تهران می باشد… خب اما این باعث نمی شود که از دیگر شهرها به ما مراجعه نکنند…در تعمیرگاه ما به دلیل استفاده از دستگاه های مدرن روز و ارائه خدمات با کیفیت افراد از شهرهای مختلف به خصوص مناطق اطراف تهران از جمله(اسلامشهر،پرند،شهریار،ورامین،پادکشت،رباط کریم، دماوند، فیروزکوه، شمیران)به تعمیرگاه ما مراجعه میکنند و ما از صمیم قلب بابت این اعتماد از شما متشکریم.
آدرس: تهران بلوار مرزداران شرقی، نرسیده به بزرگراه شیخ فضل الله نوری، مجتمع تعمیرگاهی شهرک آزمایش، پارکینگ شماره 3
برای مشاهده آدرس سایت در گوگل مپ »»» کلیک کنید
بسته به نوع نسخه کیا اپتیما گیربکس آن نیز متفاوت است….
نسل اول(2000-2005)
نسل دوم(2005-2010)
نسل سوم(2015-2019)
نسل چهارم(2010-2015)
نسل پنجم(2019-اکنون)