تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس های اتوماتیک خودروهای داخلی و خارجی، تعمیر انواع توربین های گیربکس

تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس های اتوماتیک خودروهای داخلی و خارجی، تعمیر انواع توربین های گیربکس

شماره تماس تعمیرکار گیربکس مرسدس بنز

شماره تماس تعمیرکار گیربکس مرسدس بنز

مجموعه گیربکس کار ایرانیان با مدیریت مهندس بیژن مرادی با بیش از 15سال سابقه کار تخصصی مفتخر است تا بهترین ارائه خدمات تعمیرات و نگهداری گیربکس های اتوماتیک دهد. باتجربه ترین تعمیرکارهای متخصص گیربکس اتوماتیک در مجموعه ما گِرد هم آمده اند تا مشکل گیربکس اتومات شما را به بهترین نحوه ممکن برطرف کنند.

شماره تماس: 091283900325 | 09190783005

آدرس تعمیرگاه گیربکس های اتومات مرسدس بنز (E240)

مجموعه متخصصی گیربکس کار ایرانیان برای اولین بار در ایران بصورت کاملا تخصصی در زمینه های ریورت انواع توربین های گیربکس اتوماتیک فعالیت می کند.

تعمیر و بازسازی انواع توربین های گیربکس های اتوماتیک با استفاده از ماشین آلات و دستگاه های پیشرفته و مدرن طبق استانداردهای روز شرکت کننده در بسته بندی های مختلف عرضه می نماید.

آدرس: تهران بلوار مرزداران شرقی، نرسیده به بزرگراه شیخ فضل الله نوری، مجتمع تعمیرگاهی شهرک آزمایش، پارکینگ شماره 3

برای مشاهده آدرس سایت در گوگل مپ »»» کلیک کنید

تعمیرات و خدمات

تعمیر و بازسازی انواع توربین های گیربکس های اتوماتیک با استفاده از ماشین آلات و دستگاه های پیشرفته و مدرن طبق استانداردهای شرکت تولید کننده در بسته بندی های مختلف عرضه می نماید.
از خدمات ما می توان به تعمیر و نگهداری انواع گیربکس های اتوماتیک بنز و خودروهای دیگری چون: بی ام و دبلیو، تویوتا، هیوندا، پژو، رنو، مزدا، لکسوس، کیا، نیسان و همچنین خودروهای چینی اشاره کرد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز E240

سوالات متداول

آیا گیربکس اتومات مرسدس بنز قابل اعتماد است؟

همانطور که میدانید برند بنز متعلق به کشور آلمان می باشد و این خود یک نشانه ی شفاف از کیفیت قطعات خودرو می باشد. گیربکس های بنز معمولا قابل اعتماد هستند تا زمانی که به خوبی از آنها مراقبت کنید و بطور منظم سرویس دوره ای گیربکس را انجام دهید.

گیربکس اتومات مرسدس بنز چقدر عمر می کنند؟

طبق تحقیقات گیربکس می تواند بیش از 10000 مایل(16090کیلو متر) عمر کنند البته این عدد به 200000 مایل(321800 کیلومتر) نیز رسیده است. با این حال یکی دیگر از راه های افزایش طول عمر گیربکس یا بهتر بگم عامل شماره یک تاثیرگذار عمر گیربکس نحوه نگهداری آن می باشد. بهتر است مطلب زیر را با دقت بخوانید…

مطلب پیشنهادی:چگونه طول عمر گیربکس اتوماتیک را افزایش دهیم

چه چیزی می تواند به گیربکس اتوماتیک بنز آسیب برساند؟

این سوال خود نیاز به نوشتن مقاله جداگانه دارد که ما در مطلب ذیل بصورت کامل و مختصر به این سوال پاسخ داده ایم.

مطلب پیشنهادی:کارهایی که نباید با دنده اتومات انجام داد

بی ام و (BMW) در دنیای واقعی و واقعیت مجازی

بی ام و (BMW) در دنیای واقعی و واقعیت مجازی

تکنولوژی واقعیت ترکیبی بی ام و با ترکیب رانندگی در دنیای واقعی و واقعیت مجازی، قصد دارد تجربه M۲ شما را متحول کند و یک خودروی واقعی را به دنیای مجازی بیاورد.با استفاده از Unreal Engine، یک موتور بازی سازی گرافیکی کامپیوتری سه بعدی که توسط اپیک گیمز توسعه یافته است، این شرکت آلمانی به رانندگان و وسایل نقلیه آن ها اجازه می دهد تا در حین رانندگی با یک بی ام و M۲ واقعی در دنیای مجازی غوطه ور شوند. در ادامه این مطلب”بی ام و (BMW) در دنیای واقعی و واقعیت مجازی” همراه ما باشید.

نمایشگر ویدیو
00:00
01:38

توضیحات مختصر

این فن آوری با استفاده از عینک VR/MR و در عین حال تسلط بر چالش ها در سرعت های بالا مانند یک بازی مسابقه ای ممکن می شود.

با این حساب، بی ام و M۲ به عنوان یک کنترلر بسیار قدرتمند و سریع عمل می کند که با در نظر گرفتن تمام محورهای حرکتی و چرخشی M۲. رانندگان یا بازیکنان در حالی که در یک دنیای مجازی یکپارچه غوطه ور هستند، خودرو را در یک مسیر واقعی مانور خواهند داد.

و درست مانند بازی های ویدیویی، دنیای مجازی هم شامل اجتناب از موانع و جمع آوری “اسکین های مجازی”، تقویت تجربه همه جانبه درون ماشین است. برای درک بهتر این مفهوم، ویدیوی کوتاه بالا نشان می دهد که چگونه کار می کند.

گفته های مدیر عامل BMW

بی ام و (BMW) در دنیای واقعی و واقعیت مجازی

فرانک ون میل، مدیرعامل بی ام و M GmbH می گوید: ” کسی که می پرسد تجربه های مجازی در بخش خودرو ممکن است در آینده چگونه باشند، پاسخ این است: مردم باید بتوانند این احساس جدید را تجربه کنند و ما یک راه حل مناسب برای آن ها ارائه می دهیم.”

بی ام و می گوید دو دهه پیش با ادغام فن آوری ارتباطی مدرن در یک خودرو، پایه های این فن آوری را بنا نهاده است.سپس این سیستم به BMW ConnectedDrive تبدیل شد که در سال ۲۰۰۸ معرفی شد.

قفل شدن خودکار دنده اتومات

پین پارک خودرو اتومات:

بی شک استفاده از دنده های اتوماتیک خیری ساده تر از دنده دستی است اما نسبت به دنده دستی دارای پیچیدگی های مختلفی هم می باشد که اگر به آن ها توجه نکنید باید هزینه ی گزافی را برای تعمیر کردن گیربکس اتومات خود تقبل کنید. یکی از این مواردی که در استفاده از خودروهای دنده اتومات با آن مواجه می شوید تغییر اهرم دنده بین وضعیت های مختلف حرکتی می باشد.

قفل شدن خودکار دنده اتومات

از رایج ترین مشکلاتی که مالکان در این خصوص با آن مواجه هستند فقل شدن گیربکس در حالت پارک (P) می باشد و یا به عبارتی اهرم دنده از حالت P خارج نمی گردد یا پین پارک فعال می شود.

جلوگیری از قفل شدن گیربکس اتومات

قبل از اینکه به دلایل فعال شدن خودکار حالت پین پارک خودرو اتومات بپردازیم لازم است این نکته را همیشه بخاطر داشته باشید که در زمانی که خودرو متوقف شده:

  • ابتدا ترمز دستی را بکشید
  • دوم خودرو را خاموش کنید
  • سوم اهرم دنده را به حالت پارک ببرید

البته توجه داشته باشید وقتی که ترمز دستی را کشیدید ابتدا پای خود را از روی پدال ترمز بردارید و اجازه بدهید خودرو اندکی حرکت نماید. اینکار باعث می شو  وزن خودرو کاملا بر روی ترمز دستی و دیسک های ترمز وارد شود و سپس اهرم دنده را به حالت P ببرید.

جلوگیری از قفل شدن خودکار دنده اتوماتحالت پین پارک خودرو

دلیل فعال شدن پین پارک خودرو اتومات

یکی از دلایل قفل شدن خودکار دنده در حالت P باید به عدم توقف کامل خودرو در هنگام تعویض اهرم دنده اشاره کرد. همانطور که در بالا اشاره کردیم متاسفانه برخی از رانندگان قبل از اینکه خودرو به ایست کامل برسد اهرم دنده را در حالت پارک قرار می دهند. این امر علاوه بر اینکه صدمات جبران ناپذیری به گیربکس وارد خواهد کرد باعث قفل شدن گیربکس خواهد شد.

دلیل دوم:

حالت پارک در خودروهای اتوماتیک به منظور ثابت کردن خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. برای درک بهتر این موضع لازم است مقایسه بین خودرهای دنده ای و اتوماتیک انجام دهید. در خودروهایی با جعبه دنده دستی وقتی راننده خودرو را در سراشیبی ها پارک می نماید پس از خاموش کردن موتور ابتدا ترمز دستی را کشیده و سپس به منظور اطمنیان از عدم حرکت اهرم دنده را در یکی از دنده های سنگین نظیر یک و یا دو قرار می دهد.

این امر موجب می گردد که موتور خودرو و همچنین وزن بدنه با چرخ دنده های درگیر شده و خودرو ثابت بماند. اما اگر سراشیبی بسیار زیاد باشد و راننده فراموش کرده باشد که ترمز دستی را کشیده باشد وزن خودر بر چرخ دندهای جعبه دنده غلبه کرده و خودرو به آرامی حرکت می کند.

محافظت از گیربکس در زمستان

محافظت از گیربکس در زمستان

محافظت از گیربکس در زمستان
خطرات زمستان برای گیربکس

1-سرویس

اولین و مهترین کاری که می توانید برای خودرو خود انجام دهید این است که گیربکس را توسط مکانیک های حرفه ای تعمیر و بررسی کنید. واقعیت این است که بیشتر مشکلات بزرگی که در یک گیربکس اتوماتیک رخ می دهد به عنوان ابتدا یک مشکل کوچک بوده است که توسط صاحبان خودرو نادیده گرفته میشود تا زمانی که بدتر شودو به مشکل جدی تبدیل شود. چک کردن گیربکس هزینه کمی دارد و برطرف کردن این مشکلات کوچک قبل از اغاز زمستان می تواند از بروز مسائل بسیار جدی و هزینه گزاف جلوگیری کند.

مطلب پیشنهادی:نحوه تقویت گیربکس اتوماتیک

2-آماده شدن برای فصل سرما

یکی دیگر از استراتژی های کلیدی برای آماده شدن برای فصل زمستان، راحل های ذخیره سازی گرما می باشد.

  • نگهداری ماشین در پارکینگ و گاراژ
  • استفاده از روکش ماشین

3-گرم کردن ماشین

قبل از حرکت خودرو خودرو خود را به طور معمول بین 5تا8 دقیقه گرم کنید. نکته: بیش از 10 دقیقه خودرو را در حالت پارک”P” قرار ندهید.

4- تعویض روغن گیربکس

از بهترین و جدید ترین مایع گیربکس استفاده کنید. با مکانیک خود در مورد تعویض یک مایع جدید صحبت کنید، حتی اگر هزینه بیشتری داشته باشد آن هزینه را محول کنید چراکه باعث جلوگیری از آسیب رساندن به خودرو شما می شود.کمی هزینه در کوتاه مدت می تواند به معنای هزینه کمتر در بلند مدت باشد.

5- رانندگی آرام

در محیط سخت زمستانی بهترین کار برای گیربکس اتوماتیک شما این است که کارکردی نرم و یکنواخت داشته باشید. از هرگونه حرکت تند و ناگهانی خودداری کنید. همین امر در مورد پدال گاز و هم ترمز باید توجه شود به نرمی و ملایمت رفتار کنید.

سطح روغن در گیربکس دستی

چک کردن سطح روغن گیربکس یکی از مواردی است که باید چند وقت یکبار انجام داد تا از بسیاری از مشکلات درمورد گیربکس یا همان جعبه دنده جلوگیری کرد

سطح روغن در گیربکس دستی

بررسی روغن گیربکس در یک گیربکس دستی می‌تواند مشکل باشد. ​

تعداد کمی از تولید کنندگان خودرو هستند که یک میله نشانگره برای نمایش اندازه روغن گیربکس در خودرو در نظر گرفته اند.​

به شما توصیه می شود که از یک متخصص در این زمینه بخواهید تا هنگام تعویض روغن موتور، سطح روغن گیربکس شما را هم چک بکند.​ این کار فقط چند دقیقه به طول خواهد انجامید.

سطح روغن در گیربکس‌ اتومات

اگر شما یک اتومبیل با گیربکس اتوماتیک دارید، برخلاف خودروهای با گیربکس دستی اتومبیل شما برای این منظور یک میله نشانگر (Dipstick) خواهد داشت. ​

دقت کنید تا میله نشانگر گیربکس و کارتر را اشتباه نگیرید (این اشتباه بسیار معمول است). برای اکثر خودرو های اتوماتیک چک کردن اندازه روغن با بیرون کشیدن میله نشانگر در حالی که موتور روشن و در حال گرم شدن است انجام می شود.​

چک کردن سطح روغن در گیربکس اتوماتیک

همانطور که گفتیم خودروهای اتومات دارای یک میله نشانگر هستند.

فقط دقت کنید که در هنگام چک کردن سطح روغن، دنده باید در حالت پارک قرار بگیرد.​ برای اطلاع دقیق از نحوه چک کردن سطح روغن خودرو خود به دفترچه راهنما مدل خود مراجعه کنید.​

نکته

​همچنین در صورت مشاهده هر گونه روغن ریزی همیشه سطح روغن خودرو خود را چک کنید.

بر خلاف روغن موتور، روغن گیربکس نمی سوزد، پس اگر سطح روغن شما کاهش میابد به احتمال فراوان خودرو شما روغن ریزی دارد.